Επιτέλους, βρέθηκε ο πρώτος παίκτης που κατάφερε να “τερματίσει” το Ms. Pac-Man με τέλειο σκορ, αν και δεν είναι άνθρωπος.
Η Maluuba, η ομάδα που εξαγόρασε η Microsoft και η οποία ειδικεύεται στην τεχνολογία μηχανικής μάθησης, δημιούργησε ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που ανακάλυψε με ποιον τρόπο να πετύχει το απόλυτο σκορ των 999.900 βαθμών σε ένα Atari 2600.
Οι ερευνητές του κλάδου της τεχνητής νοημοσύνης δείχνουν να έχουν εμμονή στη χρήση ηλεκτρονικών παιχνιδιών για τη δοκιμή συστημάτων μηχανικής μάθησης. Ο λόγος είναι πως τα videogame προσομοιώνουν πολύ περισσότερο την αταξία του πραγματικού κόσμους σε ένα ελεγχόμενο περιβάλλον, συγκριτικά με πιο στατικά παιχνίδια όπως το σκάκι.
Έτσι, το 2015, το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης της DeepMind, θυγατρικής της Google, έμαθε να νικά σε 49 παιχνίδια. Για τον σκοπό αυτό, χρησιμοποίησε την τεχνική της ενισχυτικής μάθησης (reinforcement learning), στο πλαίσιο της οποίας προκαλείται θετική ή αρνητική ανάδραση κάθε φορά που η τεχνητή νοημοσύνη επιχειρεί να λύσει ένα πρόβλημα.
Παρόλο που η τεχνητή νοημοσύνη έχει αναδειχθεί πρωταθλήτρια σε αρκετά ρετρό βιντεοπαιχνίδια, το Ms. Pac-Man παρέμενε για χρόνια εκτός των κατορθωμάτων της, λόγω της έλλειψης προβλεψιμότητας στο συγκεκριμένο παιχνίδια. Ωστόσο, ούτε και ο άνθρωπος είχε ποτέ φτάσει κοντά στο “απόλυτο σκορ”, καθώς η μέγιστη βαθμολογία που είχε συγκεντρώσει ποτέ κάποιος παίκτης ήταν 266.330 πόντοι.
Comments